Jom masak

Assalammuailkum. Mulakan hari Isnin anda dengan ________. Oh, Muthiah sebenarnya kurang bersemangat hari ini. Semua 'M' hadir dalam diri. Maka, jom pupuk semangat bersama-sama!


Istighfar...
Tasbih...
Tahmid...
Takbir...


Oleh sebab hari ini otak tepu, minda tumpul (kena banyak berzikir ni)... Muthiah kongsi gambar ini sahaja, boleh? Maaf jika membuatkan sahabat-sahabat yang belum makan berasa lapar.


Motif????

  • Jom, para isteri... kita lazimkan diri masak dan makan di rumah. Akan tetapi, hendak  makan sekali-sekali di kedai tidak apa. Sambil keluar dating, gitu ^_^
  • Bukan sahaja dapat jimat belanja tetapi boleh merapatkan hubungan. Iyalah. Kita masak, kita sediakan, kita makan sama-sama. Betul tak?
  • Selain itu, bilamana kita lakukan kerana ALLAH, insya-ALLAH kita akan dapat pahala (ALLAH lebih tahu). Kita kupas bawang kerana ALLAH, dapat pahala. Kita tanak nasi, dapat pahala. Kita rebus telur, dapat pahala. Moga-moga ALLAH terima setiap amal kita. Amin... amin, ya Rabbal 'alamin. 
  • Jika kita masak sendiri, insya-ALLAH kebersihan terjamin. Insya-ALLAH... makanan bersih, badan sihat. 
Okey. Muthiah beransur dulu. Yang baik (carilah yang baik), moga dimanfaatkan. Yang tidak berkenan di hati (tanya pada diri sebabnya... kemudian, yuk muhasabah). Panjang umur, kita bersua lagi esok, insya-ALLAH.

................. 
Labels: | edit post
0 Responses