Telur ayam tiruan


Assalammualaikum. Apa khabar? Muthiah. Alhamdulillah, insya-ALLAH.

Hmm... isu yang hangat diperkatakan - TELUR TIRUAN - Macam-macam sekarang ini, ya? Ada telur tiruan, ada orang tiruan, ada IC tiruan. Semua ada. Aik! IC tiruan, bagaimana pula? Entahlah. Jom fikir sampai botak kepala.

Cakap pasal telur tiruan, jom baca :

1- Telur ayam tiruan di Pulau Pinang - Rupanya sebiji telur ayam tetapi ia telur ayam tiruan diperbuat daripada bahan kimia yang dikhuatiri boleh memudaratkan kesihatan dan dijual di pasaran terbuka di Pulau Pinang.

2- Dalang telur ayam diburu - Dalang di sebalik telur tiruan akan dikenakan tindakan mengikut Akta Perlindungan Pengguna 1999 dan juga akta lain yang mungkin berkaitan.

3- Lapor segera jika terbeli telur ayam tiruan - Kementerian Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) meminta pengguna yang terbeli telur dipercayai tiruan supaya membuat aduan segera supaya siasatan terperinci dan tindakan boleh dilakukan, kata timbalan menterinya Datuk Tan Lian Hoe.

Awas! Telur ini boleh memudaratkan kesihatan. Bagaimana hendak membuat dan mengenalpastinya? Jom jengah blog Cik Anastasyea.

Muthiah : Jom makan ikan kembung.
0 Responses