Virus-virus FITNAH


Assalammualaikum. Apa khabar, semua? :) Mood berpesta buku masih lagi bersemarak dalam diri. Ada satu lagi perkongsian cerita yang boleh dijadikan iktibar bersama...

Seorang kakak dari kalangan penulis meluahkan... "Virus-virus fitnah semakin bertebaran."

Muthiah pun bertanya, "Kenapa, kak?"

Dia menjawab, "Entahlah tetapi akak ada bukti yang kukuh dengan apa yang telah difitnahnya..." Penulis tersebut diam sejenak kemudian menambah, "Di kalangan penulis, tidak ada yang berfiil begini. Semua penulis baik belaka."

"Akak kenal orang menyebarkan fitnah tu?" Soal Muthiah lagi.

Si penulis menggeleng. "Kenal di FB ni."

Muthiah mengangguk perlahan. "Tetapi... sebab apa dia hendak fitnah akak? Kenal pun tidak."

Penulis tersebut hanya tersenyum. "Entahlah, Naziha tetapi yang pasti, semua berlaku sejak buku M berada di pasaran."

Muthiah mengangguk-angguk buat kesekian kalinya...

Entahlah. Susah hendak cakap. Muthiah hanya mampu menunjukkan/ berasa simpati. Iyalah. ALLAH sayang. Sebab itu DIA hadirkan langau-langau yang tidak dikehendaki ini. Kasihan sampai si penulis diminta memberi penjelasan kepada orang besar (tentang virus fitnah yang tersebar). Kasihan lagi kepada si pemfitnah... orang yang membenci dan berniat serong. Sebab... PENGHITUNGAN ALLAH itu Maha Luas dan Teliti. Tidak lama tu.....

Buat Kak ....

  • Sabarlah...
  • Dekatkan diri kepada ALLAH. Mungkin, mereka boleh buat macam-macam tetapi ingat! Semua itu berlaku adalah dengan izin ALLAH juga. ALLAH mahu menguji dan menduga kita. Bukan itu sahaja bahkan ALLAH mahu kita kembali berdoa dan berharap kepada-NYA.
  • Ayuh... terus mengorak langkah (Meskipun Muthiah sudah tahu... Akak sememangnya gagah dan kuat)... Apa yang penting, redha ALLAH adalah matlamat utama.

Hmmm... apa lagi ya. Entahlah tetapi... pengalaman yang Muthiah peroleh apabila bertemu dengan penulis tersebut, seorang pengarah drama yang sudah 8 tahun berada di dalam dunia pengarahan dan penulisan skrip, dan seorang usahawan yang telah berjaya.... sungguh-sungguh bermakna. Pengalaman dan kisah kalian menjadikan Muthiah lebih bersemangat untuk berusaha mencapai jaya... tidak di dunia, insya-ALLAH di akhirat satu hari nanti.

Labels: | edit post
0 Responses