Smooth saja?



Assalammualaikum. Apa khabar? Bagaimana dengan kehidupan kita sehari-hari? Moga-moga, kehidupan kita hari ini kan lebih baik daripada semalam, insya-ALLAH.

Muthiah? Alhamdulillah. ALLAH izin, awal tahun baru Masihi ini... novel kedua remaja (ketiga keseluruhannya) akan berada di pasaran. Semacam tidak percaya tetapi inilah yang telah ditetapkan-NYA. Ayah, Amir nak jadi doktor! akan menemui pembacanya tidak lama lagi. Novel ini merupakan sambungan kepada novel remaja pertama; Ayah, Amir nak masuk U! Alhamdulillah. Syukur tidak terhingga ke hadrat ILAHI. Semuanya kerana DIA dan tidak ada apa yang mampu Muthiah perkatakan lagi ;)

Terima kasih kepada semua yang menyokong dan mendorong ~ Suami, kaum keluarga, sanak-saudara, sahabat-handai, teman-teman maya dan rakan-rakan semua.

Ada yang bertanya... apakah rahsianya? Iyalah... Nampak smooth sahaja perjalanan hidup Muthiah (dalam bidang penulisan khususnya). Bukan itu sahaja, nampak 'senang hati' sahaja memanjang.

Apapun, satu ungkapan yang boleh Muthiah ucapkan. 'Ala kullihal ALHAMDULILLAH. Kembalikan SEGALANYA kepada ALLAH yang Maha Hebat, Besar dan Agung.

Entahlah. Susah hendak jawab. Tidak mudah sebenarnya cuma yang susah itu tidak pula Muthiah lontarkan atau luahkan di mana-mana (baik di blog mahupun di facebook). Muthiah lebih senang berkongsi kisah suka dan gembira dengan semua (walau tetap ada juga perkongsian 'merapu' Muthiah di sini)...

Cuma satu sahaja... yang Muthiah pegang dan gigit erat-erat selama ini...

Kalau terjatuh, Muthiah kuatkan diri kembali... Muthiah pegang semula .... cuba tidak menjatuhkannya lagi... Kalau jatuh juga? Berusaha bangun lagi...

Bagi isteri... (Ehe... Isteri ini umum. Peringatan buat Muthiah dan para isteri).

Selaku isteri, harapkanlah sentiasa redha suami. Kerana, dengan redha suamilah kita boleh berjaya (Tidak di dunia, insya-ALLAH di akhirat nanti). Serius. Perjalanan ini tidak mudah... Tidak semudah yang disangka. Banyak cabaran dan kadang-kadang, kaki pun mahu terseliuh. Sudahlah begitu, tidak boleh bergerak-gerak lagi. Aduh!!!

Smooth dan mudah?

Hmmm... Percayalah... apabila kita berusaha, ALLAH pasti melorong jalan buat kita. Cepat dan lambat sahaja. Muthiah pun... ada perkara yang dipercepatkan TUHAN hasilnya. Ada juga perkara yang masih ditangguhkan. Pernah juga berasa sedih dan kecewa tetapi Muthiah cuba untuk tidak melayan perasaan itu begitu lama. Lihat dengan segala benda yang ALLAH sudah beri. Banyak dan tidak terhingga!

Alhamdulillah, ya ALLAH. Syukur dengan apa yang telah dimiliki (dipermudah TUHAN). Insya-ALLAH, yang tidak dapat-dapat lagi... Muthiah akan terus berusaha, di samping doa dan tawakal. Moga-moga ALLAH kuatkan hati, tabahkan jiwa dan sentiasa kental dengan setiap ujian-NYA.

Hehe... Cukup 'bebelan' untuk hari ini. Terima kasih kepada semua yang sudi membacanya. Moga-moga, kan mengambil sesuatu yang positif daripadanya. Kalau tidak jumpa... rasa buang masa. Maafkan Muthiah... Sabar itu separuh daripada iman ;)

Muthiah : Ya ALLAH, ya ALLAH... Moga-moga...
Labels: | edit post
2 Responses
  1. salam,

    semoga semuanya dipermudahkan...


  2. salam, My Little Diary :)

    moga-moga, dapat menjadi peringatan kepada kita semua (bagi sesiapa yang mahu menerimanya sebagai peringatan).

    ;) Terima kasih.