Facebook, oh Facebook

Assalammualaikum. Apa khabar, semua? Muthiah... Alhamdulillah. Syukur. Setelah bertungkus-lumus (orang putih cakap, 'all out'), kerja Muthiah akhirnya dapat disiapkan. Ehe... Baru siap. Ada banyak tindakan susulan lain selepas ini, mungkin. Apapun, insya-ALLAH. Muthiah tidak akan berputus asa memperbaiki 'kerja' tersebut dan cuba melakukan yang terbaik. Doakan agar semuanya dipermudahkan TUHAN, ya.


Baiklah. Semasa di Pabila Pena Berbicara hari ini...

Facebook, oh facebook.

BINTULU 10 Dis. 2010 - Laman sosial Facebook didapati menjadi punca kepada beberapa kes penceraian di negeri ini walaupun angkanya masih belum membimbangkan.

ARKIB 31 Dis. 2010 - Umat Islam sepatutnya menghargai masa jika mereka ingin membangun dan berjaya dalam kehidupan di dunia ini. Kemudahan teknologi komunikasi jika disalahgunakan akan mengundang pelbagai risiko dan kesan negatif dalam kehidupan umat Islam. Peristiwa perceraian melalui pesanan ringkas telefon bimbit sudah menjadi lumrah suami melafazkan talak kepada isteri. Perkahwinan merupakan satu institusi yang mulia di mana melalui perkahwinan, manusia dapat menyalurkan hubungan kasih sayang secara bermaruah. Adat dan cara umat Islam menyambut hari perkahwinan dengan begitu meriah menunjukkan bahawa hubungan suami isteri merupakan simbol kebahagiaan.

LOS ANGELES - Jika dulu perceraian sering berlaku akibat kesan gincu di baju suami atau pesanan ringkas dalam telefon bimbit, kajian terbaru menunjukkan masalah itu kini disumbangkan oleh laman sesawang sosial seperti Facebook.

MINDA : Facebook bagaikan madu dan racun - Facebook kini menjadi fenomena serta trend komunikasi terbaru, bukan sahaja di Malaysia malahan di seluruh dunia.

SOAL JAWAB AGAMA : Suami main cinta di Facebook - SUAMI saya mengadakan hubungan terlarang dengan isteri orang di laman sosial Facebook, baru-baru ini. Hubungan mereka sampai ke tahap mengadakan hubungan seks.

KUALA LUMPUR : Cari kepuasan diri - Tidak sekadar mengadakan pelbagai parti liar di kelab malam mahupun rumah, golongan lesbian kini semakin aktif mencari dan menambah kenalan baru menerusi laman sosial popular, Facebook.

AD-DIN : Berdosa salah guna Facebook - ... Facebook mendapat sambutan sehingga syarikat pengeluar telefon bimbit mengeluarkan telefon yang mempunyai aplikasi lebih mudah untuk mengemas kini profil pada bila-bila masa.

GLOBAL : Pencuri identiti Facebook - ... Wanita itu membuka akaun e-mel dan Facebook menggunakan namanya, mengambil 2,000 gambar di Internet dan mengubah suai sebahagiannya serta menipu rakan dan keluarga Carolyn untuk menjadi rakannya. Carolyn palsu yang menggunakan gambar dan butiran maklumat Carolyn yang sebenar, bermain cinta selama 17 bulan bersama Regis Remacle - lelaki di stesen tube berkenaan - malah mendakwa menjadi ibu kepada anak lelaki Carolyn, Billy, 3.

:) Moga kan mendapat manfaat daripadanya.

Muthiah : Ehe... touch-up sikit.
0 Responses