Doa


Assalammualaikum. Apa khabar?

Satu perkongsian yang mungkin boleh dijadikan iktibar bersama ....

"Antara tanda kita sedang dalam 'keadaan bahaya' dengan ujian kejayaan yang dikecapi adalah waktu berdoa kita semakin pendek. Pelbagai alasan dibuat, kisah kejayaan Zulqarnain ketika membina tembok di dalam Al-Quran patut difahami. Rujuk ayat 98 surah Al-Kahfi, ia dedahkan cara orang mukmin menyikapi sesebuah kejayaan," Zaharuddin.net.


'Dzulkarnain berkata, "Ini (dinding) adalah rahmat dari Tuhan-ku, maka apabila sudah datang janji Tuhan-ku, Dia akan menjadikannya hancur luluh; dan janji Tuhanku itu adalah benar,",' Al-Kahfi ayat 98.

Aduh, tersentap jantung Muthiah membaca kata-kata ini. Seolah-olah baru mendapat teguran daripada ALLAH. Hati tertanya-tanya sendiri, 'Akukah itu?' Oh, tidak. Nauzubillah. Moga dilindungi ALLAH selalu.

Namun pasti, hati tetap berasa gusar dan takut. Manalah tahu. Tanpa sedar, Muthiah melangkah kaki menuju ke arah itu.... mengikuti mereka yang tergolong dalam golongan yang berada dalam kondisi yang bahaya ini. Ya ALLAH. Peliharalah aku dan mereka yang aku kasihi daripada kelupaan ini.

Bagaimana pula dengan sahabat-sahabat sekalian? Ayuh. Ambil masa sejenak untuk merenung kembali. Adakah kita sedang menjurus ke arah itu??? Menjauh daripada ALLAH tanpa kita sedari?

JOM... Kita sama-sama kembali andai telah terseliuh kaki :)

Muthiah : Siapa aku tanpa DIA?
Labels: | edit post
0 Responses