Ya, ALLAH... teguhkan hati aku dan dia...


Assalammualaikum. Apa khabar? Muthiah... Alhamdulillah. Moga-moga, kita semua akan dapat memanfaatkan hari-hari Ramadhan buat tahun ini sebaiknya. Manalah tahu... Ramadhan kali ini adalah Ramadhan terakhir buat diri kita.

Hmmm...Seorang teman meluahkan rasa hatinya kepada Muthiah...

"Entah kenapa hidup aku ini tidak pernah betul-betul gembira.

DIA suruh doa, aku doa...
DIA suruh usaha, aku usaha...
DIA suruh tawakal, aku tawakal...

Tetapi, masalah tidak juga selesai. Bahkan datang bertimpa-timpa. Aku tidak tahu hendak minta macam mana lagi. Aku sudah cakap semua. Aku pun buntu. Aku hilang arah. Aku merasakan yang DIA tidak mendengar apa yang aku doakan. Kalau dengar pun, DIA tidak mahu ambil peduli. Dia abaikan aku...

Sekarang...

Baru akan faham perasaan budak yang murtad dahulu. Dia minta dengan ALLAH, DIA buat-buat tidak dengar. Dia sedih dan kecewa. Kemudian, ada orang Kristian datang tolong dia. Aku benar-benar faham perasaan dia..."


Sebenarnya... terkedu juga mendengar kata-katanya. Meskipun dia menyatakan bahawa dia tidak akan sampai ke tahap itu, Muthiah tetap khuatir sebenarnya. Kekecewaan menyebabkan dia hampir putus asa. Nauzubillah. Muthiah mohon perlindungan ALLAH. Andai Muthiah kecewa, tidaklah sampai menarik nikmat ISLAM dan IMAN dalam dada Muthiah.

Entahlah. Muthiah pun tidak tahu...apa yang boleh Muthiah katakan.

Hanya satu... TERUSKAN BERSABAR dan USAHLAH BERPUTUS ASA daripada rahmat TUHAN. DIA SAYANG dan DIA mahu kita semakin MENDEKAT KEPADA-NYA.

Hmmm...

Perbualan Muthiah dan teman Muthiah ini mengingatkan Muthiah tentang isu murtad. Di facebook pun, banyak nota tentang 'Pengakuan bekas paderi Kristian...'dan telah disebarkan secara meluas.

Oleh sebab Muthiah tidak arif tentang hukum (tetapi masih mahu menulis tentangnya), Muthiah kongsikan link Ustaz Zaharuddin. Beliau telah berbicara tentang isu murtad secara terperinci. Selamat membaca dan memanfaatkannya.

Akhbar hari ini : Tarikh tengok anak bulan. Jeng jeng jeng...

Muthiah : Moga-moga, ALLAH memelihara MUTHIAH dan kita semua daripada sesuatu yang bisa merugikan diri kita sendiri. Sesungguhnya, hidup ini tidak lama. Satu hari, kita kan dipanggil kembali..
Labels: | edit post
0 Responses