Salam Kemerdekaan


Di kesempatan ini, Muthiah dan suami ingin mengucapkan “Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke-52”…

Moga-moga, kita semua kan MERDEKA daripada...

1- Penjajahan pemikiran… biarlah hidup kita berlandaskan Al-Quran dan As-Sunnah. Jadikan Islam sebagai jalan hidup dan… jadikan Allah sebagai Penaung diri kita.

Al-Baqarah ayat 208 yang bermaksud, “Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam keseluruhan, dan janganlah kamu menuruti langkah-langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu.”

2- Berterusan melakukan kemaksiatan kepada Allah. Ingatlah… sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani. Bilamana kita jatuh, bangkitlah… Mohonlah keampunan daripada-Nya. Tidak ada seorang pun manusia yang tidak layak menyucikan diri/ hati daripada noda. Allah itu Maha Dekat dengan setiap hamba-Nya….

Al-Fath ayat 14 yang bermaksud, “Dan hanya kepunyaan Allah-lah kerajaan langit dan bumi. Dia memberikan ampun kepada sesiapa yang dikehendaki-Nya dan mengazab sesiapa yang dikehendaki-Nya. Dan Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.”

3- Kejahilan… carilah ilmu yang bermanfaat… kenali Allah, pasti kita kan jatuh cinta kepada-Nya. Insya-Allah, cinta itu kelak kan menjauhkan kita daripada neraka Allah yang azabnya tidak terperi keperitannya. Bilamana kita mahu, Allah pasti akan menunjuk jalan buat kita. Sesungguhnya, Allah itu Maha Tahu lagi Adil buat setiap hamba-Nya.

Firman Allah dalam surah Al-An’am ayat 35 yang bermaksud, “Kalau Allah mengkehendaki, tentu sahaja Allah menjadikan mereka semua dalam petunjuk. Sebab itu, janganlah sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang jahil.”

Huhu… suami beri masa lima minit untuk Muthiah menulis… hendak keluar ;) Apapun…. Selamat ya….

Fikir-fikirkan… bagaimana kita memanfaatkan waktu/ masa kita.

• Lapang sebelum sibuk…
• Kaya sebelum miskin…
• Muda sebelum tua…
• Sihat sebelum sakit…
• Hidup sebelum mati…

Muthiah : Selamat Hari Merdeka ;)
Labels: | edit post
0 Responses