Selamat Hari Raya


Assalammualaikum. Ehe... Tidak ada kad. Kad yang Muthiah buat hari itu tidak lulus piawaian. Kena gelak. Hahaha... Maklumlah. Kreatifnya ada cuma terendam sahaja lagi.

Di kesempatan ini, Muthiah dan suami ingin ...

1- Mengucapkan SELAMAT HARI RAYA buat sahabat-sahabat semua.

2- MAAF sekiranya ada entri di dalam blog siti-muthiah ini mengguris hati dan perasaan. Percayalah... Muthiah tidak tujukan khas/ khusus buat siapa-siapa. Umum-umum sahaja dan boleh jadi permasalahan itu (yang Muthiah tahu), adalah daripada gabungkan permasalahan yang dijadikan satu.

**Apapun, maaf ini bukanlah diucapkan hanya pada hari raya.**

3- Ayuh... kita SALING BERKUNJUNG dan tidak terperap di dalam rumah sahaja. Iyalah. Kalau bukan hari raya, hendak berziarah teman sebelah rumah pun segan. Malu...Khuatir si jiran fikir kita hendak pinjam duit (walhal sekadar tanggapan sahaja). Hari raya... orang tidak akan cakap apa, insya-ALLAH. Kecuali... bagi kanak-kanak, mind setting selalu cakap, 'Hendak kumpuul duit raya...'(tanggapan lagi!)

**Apapun, kunjung mengunjung ini sebenarnya dapat mengeratkan silaturrahim sesama manusia. Ada orang, jiran sendiri pun tidak kenal. Cuba tanya diri sendiri.**

4- Apabila MENZIARAHI KUBUR...bukanlah ziarah semata-mata. Ambillah iktibar daripadanya. Setiap manusia yang bernyawa pasti akan kembali kepada PENCIPTA. Jadi, masih relevankah kita melakukan kemaksiatan secara berterusan??? Tidak ada niat untuk bertaubat pula. Jom... kita banyakkan beristighfar dan memohon kepada ALLAH atas segala kekhilafan kita dalam sedar mahupun tidak.

5- Syawal sebulan... jangan lupa PUASA ENAM hari pada bulan Syawal, ya. Banyak manfaatnya. Insya-ALLAH... moga-moga, diri kita sesudah melepasi bulan tarbiah menjadi lebih baik daripada sebelumnya. Kalau tidak? Ayuh... kita kembali mengharapkan petunjuk daripada-NYA.

Baiklah. Ikutkan, panjang lagi yang hendak dicoretkan tetapi...

Hendak pergi solat raya dahulu. Selamat hari raya, semua ;)

Akhbar hari ini : Santa 'Pak Haji'... Huhu...

Soal jawab : Mercun, ucapan maaf dan duit raya. Hmmm...

Muthiah : Hmmm...
Labels: | edit post
0 Responses