Pernahkah kita fikirkan?

TELUK INTAN - 75 buah kediaman di sekitar Rumah Awam Padang Tembak, City Mewah rosak teruk akibat kejadian ribut petang semalam. Kosmo, 1 September 2010.

JASIN - 2 peniaga bazar Ramadhan di Stadium Jasin maut akibat ditimpa payung gerai yang berterbangan setinggi tiang lampu 40 meter dalam kejadian ribut petang semalam. Kosmo, 13 Ogos 2010.

HONOLULU - Fenomena puting beliung api telah berlaku dekat sebatang jalan raya utama di Hawaii. Ia telah memusnahkan tanaman seluas 566 hektar dan terus membakar beberapa bahagian di pulau itu. Kosmo, 1 September 2010.

JERLUN - Ribut beserta hujan lebat melanda kawasan sawah padi di Jerlun petang semalam sehingga merosakkan tiga buah rumah dan memusnahkan berhektar-hektar kawasan padi yang hampir boleh dituai. Berita Harian, 14 Ogos 2010.

KUANTAN – Penduduk di Bukit Setongkol, Indera Mahkota dan Semambu di sini cemas apabila kawasan itu dilanda ribut kencang ketika kebanyakan mereka sedang menyiapkan juadah untuk berbuka puasa kelmarin. Kosmo, 24 Ogos 2010.

Teman...

Pernahkah kita fikirkan? Tidak ada yang mustahil bagi ALLAH sebenarnya. Apabila DIA katakan kunfayakun, maka jadilah. Sesungguhnya, mudah sahaja bagi-NYA menghidupkan, daripada tiada kepada ada. Mudah juga bagi-NYA untuk membinasakan, daripada ada kepada lesap!

Tidakkah kita gusar???

Saat-saat kita melakukan kemaksiatan kepada-NYA...
Ketika kita terleka daripada perintah dan suruhan-NYA...
Sewaktu kita sedang berasa riyak dan ujub terhadap diri sendiri...

ALLAH tiba-tiba mendatangkan sesuatu yang telah dijanjikan-NYA selama ini. Bukankah janji ALLAH itu benar? Kelak, setiap apa yang kita lakukan pasti kan diperhitung oleh-NYA dengan amat teliti.

Justeru... BERTAQWALAH kepada DIA yang maha segalanya.

Akhbar hari ini : Nasib pengetua 'rasis..

Soal jawab : Subuh sudah tetapi... huhu... belum mandi wajib!

Muthiah : Ya, ALLAH. Lindungi aku, suamiku dan mereka yang aku sayang daripada segala sesuatu yang memudaratkan.
0 Responses