Apa punya mimpi daaaa….


Assalammualaikum. Apa khabar semua? Hmmm… apa? Stres? Sabar, ya. Setiap apa yang berlaku dalam hidup dan diri kita, pasti ada hikmahnya. Allah mahu kita kembali kepada-Nya.

Hehe… perkongsian santai minggu ini…

Adoi…

Muthiah bermimpi… Muthiah dan suami tinggal di sebuah rumah kedai. Kedai ini milik seorang lelaki. Muthiah dan suami menyewa di tingkat atas. Sekali ingat, semacam rumah kedai papa Muthiah sewaktu Muthiah berada di tingkatan dua (Depan Pasar Sungai Tong).

Hendak dijadikan cerita, Muthiah dan suami pergi berjalan-jalan. Tidak dapat Muthiah pastikan ke mana. Namun, sekembalinya ke tempat penginapan, tuan punya kedai memaklumkan bahawa penggambaran filem ‘Ali Setan’ arahan Azmil Mustafar di tingkat atas kedai tersebut sedang berjalan. Dengan kata lain, ada shooting di tempat tinggal Muthiah dan suami daaa…

Muthiah nampak Azmil Mustafar tetapi tidak nampak pula artis-artis lain yang sedang berlakon. Tiba-tiba… alarm telefon berbunyi. Apa lagi, Muthiah pun membebel sendiri kerana telah mengganggu penggambaran yang sedang dibuat. Muthiah pun tercari-cari telefon bimbit Muthiah.

Huhuhu… Dalam mencari-cari, Muthiah pun jumpa. Nah! Muthiah tersedar dari tidur. Rupanya, memang benar alarm telefon bimbit Muthiah berbunyi. Mujur tidak betul-betul mengganggu penggambaran yang sedang berlangsung.

Muthiah : Suami kata, “Sabo je laaaa…”
Labels: | edit post
0 Responses