I dun like 'him'....

Huhu… Muthiah sedih bangat. Kemudian, Muthiah pun menghubungi suami, tetapi tidak berjawab. Kali kedua, pun tidak berjawab. Suami sibuk agaknya.

Huhu… Lulu sudah pergi meninggalkan Muthiah. Pagi tadi, Lulu tidak seaktif sebelumnya. Kalau tidak, awal pagi sudah mengiau di hadapan pintu rumah. Ia akan menyorok seketika apabila suami hendak memandikannya. Namun, lain pula hari ini. Lulu tetap diam di dalam kotak. Muthiah memanggil beberapa kali pun, tetap diam. Apabila Muthiah mengambil dan mengusap bulunya, baru ia mahu makan. Apabila Muthiah menjemur pakaian, ia duduk di tepi pintu rumah. Muthiah pun mengambilnya dan meletakkannya di dalam kotak. Setelah cerita animasi Detektif Conan berakhir pada jam 11.00 tengah hari, Muthiah pun bersedia untuk memberi Lulu makan tetapi… rupa-rupanya Lulu telah mati… Sedihnya…

Muthiah menghubungi suami tetapi tidak dapat. Kemudian, setelah siap menanam Lulu di tepi rumah, suami menghubungi Muthiah kembali. Menangislah juga (tidaklah sampai teresak-esak).

Sebenarnya, sejak akhir-akhir ini ada seekor kucing jantan datang bertandang ke rumah (sepertimana yang pernah Muthiah ceritakan sebelum ini). Ciko suka bergaduh dengan Lulu dan menggunakan kelebihan badannya yang besar untuk menganiaya Lulu. Sejak akhir-akhir ini juga Lulu kelihatan takut-takut. Muthiah tidak suka pada Ciko…

…. Suami kata, sudah tidak boleh buat apa-apa. Jadi, perlu redha dengan apa yang telah berlaku. Benar! Perlu redha dan berlapang dada. Lagipun, Ciko bukannya punya perasaan. Hanya BINATANG!!! Bagaimana pula halnya dengan manusia yang kejam sepertimana Ciko? Menzalimi dan terus menganiaya golongan yang lemah… tentu lagi tidak patut! Bahkan lebih hina dan teruk daripada BINATANG! Kenapa? Bukankah manusia itu telah dikurniakan akal oleh Allah, tidak seperti haiwan yang terbatas dalam segenap jika hendak dibandingkan dengan manusia.

Muthiah : Lulu selalu teman Muthiah sementara menanti Uncle Ong datang ambil di rumah untuk belajar memandu…
Labels: | edit post
0 Responses