Cantik sungguh perencanaan Allah


Assalammualaikum. Apa khabar? Hmmm... Muthiah hendak guna printer sebenarnya tetapi... huhu... ngak berjaya. Nampaknya, kena tunggu 'pakar' untuk menyelesaikan permasalahan 'besar' yang Muthiah hadapi ini.

Sekembalinya dari hari raya aidiladha, Muthiah benar-benar sibuk. Hmmm... hendak menyiapkan sesuatu. Alhamdulillah, hari ini... beres semuanya...

Cantik sungguh perencanaan Allah...

Dia memberi ruang kepada Muthiah untuk melakukan sesuatu. Seperti yang telah Muthiah katakan... sekembalinya dari kampung, sibuk bangat..

Allah memudahkan dengan..

1- Hampir setiap hari suami ada mesyuarat di Ipoh. Jadi, masa yang Muthiah sepatutnya guna untuk menyediakan makan tengah hari buat suami, Muthiah manfaatkan sebaiknya untuk menyudahkan kerja Muthiah. Makan pagi? Hmmm... Breakfast tidaklah sekomplikated lunch, bukan?

2- Muthiah mencari-cari printer baru. Tup tup... ada kedai komputer baru dibuka di Taiping Sentral. Ala-ala Lowyat. Jadi, dapatlah printer baik dengan harga yang berpatutan... Maklumlah, sedang mempromosi kedai.

3- Suami outstation... Alhamdulillah, Allah memberi ruang kepada Muthiah untuk menyiapkan kerja di tempat yang cukup selesa. Sudahlah makan pagi disediakan... Tidak perlu berfikir tentang baju yang belum dibasuh... lantai yang belum disapu/ mop... Jadi, Muthiah dapat fokus dengan kerja Muthiah.

Alhamdulillah...

Pernahkah kita melalui saat-saat begini? Hmmm... tanpa sedar, Allah mempermudah urusan kita tanpa kita sedari. Awalnya, Muthiah berasa agak runsing kerana masanya agak terhad dan Muthiah perlu all out. Mampukah aku? Alhamdulillah... suami banyak menyokong dan pasti!!! Allah menunjukkan jalan.

Justeru, bilamana kita rasa buntu... kembalilah kepada Allah.

Muthiah : Masih belum berjaya menggunakan printer baru. Kuang kuang kuang...
Labels: | edit post
0 Responses