Jom amalkan pemakanan sihat untuk...

Assalammualaikum.

Lama tidak mengemaskini entri untuk kesihatan. Apa kata hari ini, Muthiah menulis tentang nya.

Jom amalkan pemakanan sihat.


Minum air kosong - sekurang-kurangnya 8 gelas sehari.


Sawi - untuk merawat sembelit, buasir, masalah pencernaan, kegemukan dan tekanan darah tinggi. Ia juga dimakan untuk meningkatkan selera makan, mendapat kesan awet muda dan sebagai antioksidan.

Kubis.

Lobak (Vitamin A).

Brokoli.


Kacang hijau.

Keledek merah.

Betik.


Jambu batu.

Buah naga.

Limau nipis.

Limau kasturi.  


Bayam. 


Daging merah.

Ayam (protein).

Telur (protein).

Tenusu (protein).

Banyak lagi senarai makanan sihat yang boleh kita amalkan. Senarai di atas, Muthiah petik dari blog Dr. Hamid Arshat. Ikut hati, Muthiah ingin senaraikan kelebihannya. Akan tetapi, sumber yang diperoleh kurang jelas. Maka, cari sendirilah ya. 

Apapun, sebarang makanan... ambillah secara sederhana. Itulah yang paling baik, insya-ALLAH. 
Labels: | edit post
1 Response
  1. Haliza Kamis Says:

    assalamualaikum.
    terima kasih atas sharing ni.