At driving school (i)


Sabtu lepas bersamaan 10/9/09, Muthiah menghadiri kursus kelas memandu yang pertama. Huhu… paginya, Muthiah menemui najis anak kucing pada toto dan tilam bilik tetamu. Mula-mula, hilang mood untuk menghadiri kelas tetapi… suami suruh pergi juga. Hehe….

Apa pengalaman yang dikutip? Hmmm… mula-mula, Muthiah perlu menjalani satu ujian yang diberi nama ‘Ujian warna’. Muthiah dapat 22/23, soalan nombor satu salah. Tidak ada yang menarik di sini tetapi… ada satu cerita/ peristiwa telah membuatkan suami berhari-hari menggelakkan Muthiah. Tidak apa… ada lori ada bas ;)

Muthiah diberi dua kertas yakni kertas jawapan serta kertas (bukti) menduduki ujian. Dalam kertas yang kedua, Muthiah perlu mengisi data peribadi seperti nama, nombor kad pengenalan dan lain-lain. Panduan mengisi kertas berkenaan turut ditulis di atas papan putih.

Contoh di atas papan putih :

Nama : Polan bin Polan
No. K/P : 820309-14-5896
Alamat : Di dalam negeri Perak…


Muthiah pun menulis sepertimana yang ditunjukkan di atas papan putih. Setelah selesai, tanpa lengah Muthiah menghantar kedua-dua kertas (jawapan ujian dan bukti menduduki ujian) kepada ‘pakcik’ yang menjaga calon. Tiba-tiba, Muthiah dipanggil.

“Alamat mana?” Ia bertanya.
“Sudah tulis,” jawab Muthiah yakin.
“Kalau macam itu, macam mana hendak cari?”

Tahu apa yang Muthiah tulis???

Alamat : Di dalam negeri Perak.

Adoi… adoi… adoi…. Entah kenapalah Muthiah blur sangat hari itu.

Muthiah : Sememangnya menetap di dalam negeri Perak.
Labels: | edit post
0 Responses