Munajat sang teruna dara


2.03 PAGI...

“Ampunilah dosaku… ampuni dosa ibu ayahku… ampuni dosa ahli keluargaku… ampuni dosa mereka yang aku kasihi… ampuni dosa mereka yang menyayangi diriku… ampuni dosa pejuang-pejuang agama-MU, ya ALLAH.

Sesungguhnya aku acap kali terlupa dan teralpa daripada peringatan-MU. Sesungguhnya aku acap kali melalaikan perintah-MU. Aku meletakkan ENGKAU bukan pada tempatnya sedang aku tahu, tanpa ENGKAU, ya ALLAH… aku bukanlah siapa-siapa di atas muka bumi ini.

Ya ALLAH, tunjuki aku jalan yang benar. Tunjuki aku lorong yang bisa mendekatkan diriku kepada-MU. Tunjuki aku laluan yang membawa cinta-MU kepadaku. Kepada ENGKAU aku berharap dan kepada ENGKAU aku memohon pertolongan.

Ya ALLAH, andai Ibrahim bin Yusof itu telah engkau tetapkan buatku… andai dia yang kelak dapat membawaku kepada kasih-MU… andai dia yang kau pilih sebagai wasilah-MU untuk melorong jalan kepadaku sampai ke syurga-MU… permudahkanlah urusan aku, ya ALLAH. Bukakanlah pintu hatiku kepada dia kerana sesungguhnya aku tidak tahu apa yang paling baik buat hati dan diriku,” ~ Hajar.

2.33 PAGI...

“Seandainya… Seandainya Siti Hajar binti Sulaiman telah ENGKAU tentukan jodohnya buatku, perdekatkanlah hati-hati kami. Eratkan jiwa-jiwa kami. Izinkan kami untuk menjadi halal di sisi-MU, ya ALLAH.

Hindarikanlah jiwa dan jasad kami daripada kemurkaan dan kemaksiatan yang tidak kami sedari. Jauhkanlah diri kami daripada azab api neraka-MU, ya ALLAH. Kerana sesungguhnya, aku dan dia adalah hamba-MU yang selalu sahaja lalai lagi lupa,” ~ Ibrahim.

Ayuh dapat Air Mata Siti Hajar di pasaran segera ^^
m/s : 136
0 Responses