Aku sendiri...


Assalammualaikum. Apa khabar, semua? Muthiah? Hmmmm.... apapun, 'ala kullihal Alhamdulillah. Serah segalanya pada penghitungan ALLAH.

Hahahaha... Gelak dahulu. Kenapa? Huhuhuhu... Muthiah ingin menangis kemudiannya. Iyalah...

Suka lawannya duka.
Gembira lawannya hiba.
Ceria lawannya suram.

Sebenarnya, sekarang Muthiah sedang all out menyiapkan P2-SI Muthiah. Tepu... Kosong... Semua ada. Stres. Tension pun datang sekali. Namun, bukankah ALLAH sudah berjanji? 'Dalam setiap kesukaran, akan ada kemudahan.' Serius. Ketepuan membuatkan Muthiah berasa sendiri. Rasa keseorangan. Macam ditinggal-tinggal. Ditambah dengan ketiadaan suami di sisi (sedang berkursus). Bertambah-tambah emo jadinya. Huhaha...

Namun... ALLAH Yang Maha Tahu itu tidak mahu Muthiah terus leka dan dibuai dengan perasaan yang tidak sepatutnya. ALLAH hadirkan 'dia' memberi semangat dan dorongan buat Muthiah. 'Dia' jauh tetapi terasa dekat dek keprihatinannya. Akan tetapi, di sebalik semua itu, yang sebenarnya dekat dengan Muthiah adalah DIA sendiri. 'Dia' hanyalah wasilah bagi Muthiah merasa lapang dan selesa. Hakikatnya, adalah DIA...

Hmmm... cakap pasal keseorangan, pernah rasa...

1) Kesepian?
2) Sendiri?
3) Tidak ada yang peduli?
4) Tidak disayangi?

Perasaan kita kala itu?

1) Sedih?
2) Kecewa?
3) Pilu?
4) Biasa biasa sahaja.

Hmmm...

Kadang-kadang, kita tidak mampu meluahkan sesuatu yang tersimpan di dalam dada kepada sesiapa. Mungkin 'sesuatu' itu merupakan 'sesuatu' yang sangat pedih... perit untuk diungkapkan. Sungguh menyakitkan. Oleh sebab terlalu sakit, sampai tidak terluah. Mulut terkatup rapat. Sungguh rapat. Baik kepada rakan-rakan, ibu/ bapa serta suami/ isteri. Hanya hati yang sakit dan menderita.

Jadi, bagaimana? Sudahlah tidak semua perkara mampu kita luahkan kepada semua orang. Jadi... bagaimana, bagaimana, bagaimana???

ALLAH ada. ALLAH Maha Tahu. ALLAH Maha Mendengar. ALLAH Maha Segalanya. Kembalilah kepada DIA. DIA sangat dekat. DIA sekali-kali tidak akan membiarkan kita sendiri.

Dan....

Kita tidak keseorangan...
Kita tidak sendiri...

Muthiah : Sesuatu...
Labels: | edit post
2 Responses
  1. +AnamuSafir+ Says:

    slm ... pernah merasai sedemikian dulu :))


  2. ;)

    Dahulu ~ memori...
    Yang mungkin tidak dapat kita lupakan...

    Namun.. pengalaman itulah yang menjadikan kita lebih matang dan kuat...