Lawatan bersama PERWAKAS


Salam. Dua hari Muthiah tidak aktif menulis blog. Al-maklumlah, sibuk bangat. Hehe…

Hmmm…sebenarnya, Sabtu lepas (18 Julai 2009)… Muthiah bersama-sama ahli PERWAKAS telah mengikuti lawatan sambil membeli di Kuala Lumpur, Selangor dan Nilai. Awalnya, suami hanya beritahu… ada lawatan tetapi tidak memberi terangan lanjut perihal lawatan tersebut. Jadi, Muthiah buat endah tidak endah sahaja.

Akan tetapi, sewaktu aktiviti gotong-royong di pejabat suami Muthiah, staf di sana telah membuat promosi kepada Muthiah. Apa lagi, mestilah mahu turut serta. Suami pula? Hehehe… pening kepala.

Ke mana ya? Muthiah dan ahli-ahli PERWAKAS yang lain telah berkunjung ke Vantage (kilang pinggan mangkuk) yang terletak di Seksyen 14, IKEA (saat-saat akhir baru diberitahu tentang ini) dan Nilai 3 (pusat membeli-belah kain dan pakaian).

Jam 6.30 pagi, kami perlu berkumpul di perhentian bas (sebelum tol Changkat Jering). Akan tetapi, seawal jam 4.30 Muthiah sudah bangun dari tidur… Huhu, sudahlah malam sebelumnya Muthiah dan suami ‘lepak’ sehingga lewat malam di Olden Kopitiam, Taiping. Mengantuk sih…

Oleh sebab mengantuk, Muthiah melengahkan masa untuk bangun. Jam 4.45 baru betul-betul bangun. Buat apa? Apa lagi kalau bukan menyediakan sarapan, makan tengah hari dan malam terus buat suami. Al-maklumlah, hendak berjalan-jalan… jadi, perlu bereskan urusan di rumah dahulu. Alhamdulillah, azan Subuh, semuanya selesai.

Kami bertolak ke Ipoh jam 7.00 pagi (ambil ahli PERWAKAS) yang berada di stesen Ipoh. Seterusnya, bertolak ke Kuala Lumpur jam 7.45 pagi. Perjalanan dibuat tanpa henti dan kami sampai ke Kuala Lumpur dalam jam 9.00 pagi (hampir ke angka 10.00).

Mula-mula, kami ke Vantage. Muthiah tidak beli apa-apa… pertama, sebab tidak merancang untuk ke sana dan kedua… pinggan mangkuknya semua bercorakkan bunga (tidak menepati citarasa Muthiah). Lagipun, pinggan mangkuk di sini mahal bangat. Satu set sahaja RM1,000. Jadi, Muthiah sekadar lihat dan buat survey (manalah tahu kan… untuk masa akan datang).

Jam 12.30 tengah hari, kami bertolak ke rumah PERWAKAS Wilayah Persekutuan yang terletak di Kelana Jaya. Setelah makan tengah hari dan solat Zohor… kami pun bergerak ke IKEA.

Tidak ada apa yang menarik di sini dan kami berada di IKEA selama satu jam. Selepas itu, terus bergerak Nilai 3. Di sini, Muthiah berjalan dengan tiga orang staf (Kak Jue, Kak Akmal dan Kak Zah). Mak ai… begini rupanya perempuan berbelanja.

Membeli dan terus membeli… entahlah, Muthiah kurang teruja untuk turut serta (sekadar memerhati). Al-maklumlah, kain pasang hadiah kahwin pun belum dijahit lagi (lebih lima pasang).

Seterusnya, jam 8.00 malam, kami pun bertolak pulang ke Taiping. Jam 9.30 malam, berhenti sebentar di RNR Rawang untuk solat dan makan malam. Akhir sekali, kami sampai ke Taiping jam 1.00 pagi. Hehe… suami sudah sedia menanti…

Muthiah : Ada lawatan sambil membeli lagi, mahu ikut serta lagi boleh????
Labels: | edit post
0 Responses