Musafir Perindu

Assalammualaikum. Bagaimana dengan hari-hari anda? Muthiah... Alhamdulillah. Moga sentiasa menjadi hamba ALLAH yang redha...

Moga ALLAH ampun dosa.
Moga ALLAH menunjuk jalan.
Moga ALLAH melapangkan dada.
Moga ALLAH menetapkan iman.

Baik... Jom kita baca novel terbaru NUR. Jika dilihat kepada promosi di page Alaf21, sudah berada di pasaran pada 15 November. Tahniah Muthiah ucapkan kepada penulis, Annur Iman. Hmm... masih belum bertaaruf. Moga dan diberi ruang untuk berkenalan, tidak di dalam nyata... di alam maya pun tidak apa. Tahniah sekali lagi Muthiah ucapkan.



Sinopsis

Danau tarbiah Nilam Puri menemukan Annur dengan Iman dan Amar. Iman, pesona hatinya bagaikan laut yang tenang di tengah malam. Amar pula sering mencipta amarah dan perbalahan dengan Annur. Padahal tanpa sedar nama Annur telah pun terukir di relung hatinya. Annur terkesan dengan keperibadian Iman. Keluhuran jiwa itu membuatkan dia merasa tidak layak lalu dia memendam perasaan sendiri. Namun, doa dan harapannya akhirnya menjadi nyata. Sebuah hubungan yang diikatkan dengan baitul muslim kerana cinta ALLAH dan perjuangan Islam.

Malangnya, kebahagiaan Annur hanya sementara. Takdir ALLAH tak siapa dapat menghalang. Iman koma dan mewasiatkan agar Annur mengahwini Amar. Annur bertegas tetap mahu setia dengan Iman. Andai jodoh mereka singkat di dunia, dia tetap setia menunggu Iman di Syurga. Adakah dengan doa, harapan dan tawakal dapat mengembalikan Iman ke dunia? Adakah ruang takdir untuk Amar menebus segala dosa silamnya pada Annur? ALLAH sahaja yang Maha Mengetahui. Walau bagaimana berat pun ujian yang datang, hidup perlu diteruskan. Mati itu pasti. Cinta ILAHI jejambat ke syurga hakiki.

Ayuh.. kumpulkan novel-novel NUR dan dapatkan novel terbaru ini di pasaran segera ;)
Labels: | edit post
0 Responses