Ayah, Amir nak masuk U! (Berita Harian)

Assalammualaikum. Apa khabar, semua? 

Alhamdulillah. Kita masih diberi peluang oleh ALLAH untuk menghirup udara segar-NYA... dapat melihat keindahan alam ciptaan-NYA... bisa mendengar bunyi-bunyian yang menarik. Oh, alangkah indah hidup ini. Bukan itu sahaja, kita semua dapat berkasih sayang kerana-NYA.

Alhamdulillah. Target yang Muthiah rancang telah terlaksana. Maka, dapatlah mengemas rumah (untuk perpindahan dengan senang hati). Ya! Seperti yang Muthiah katakan semalam.

ALLAH BAGI APA YANG KITA PERLU, BUKAN APA YANG KITA MAHU.

Boleh jadi sesuatu itu kita suka, tetapi tidak baik untuk diri kita. Boleh jadi sesuatu itu kita benci, tetapi paling baik untuk diri kita. Sesungguhnya ALLAH Maha Mengetahui. (2:216)

Muthiah tidak lama ni. Selepas ini, hendak packing... juga bersiap sedia menerima kehadiran tetamu yang istimewa di rumah. Suami pula, akan berjumpa dengan insan-insan  istimewa di Kuala Lumpur. Doakan perjalanan mereka, insan-insan yang Muthiah cintai ini ya.

Jeng jeng jeng...

Pagi tadi, mendapat e-mel yang menggembirakan lagi. Tidak lain dan tidak bukan, daripada sahabat Muthiah, Sdr. Helmi. Moga ALLAH merahmati beliau, juga memakbul segala doa beliau, insya-ALLAH, Amin.


Buku remaja Muthiah mendapat ulasan di Berita Harian. Untuk pengetahuan semua, buku ini diterbitkan pada penghujung tahun 2010. Sambungan buku ini berjudul Ayah, Amir nak jadi doktor! Bagi sesiapa yang ingin mendapatkannya, boleh hubungi Buku Prima (sebab Muthiah kira sudah tidak ada dijual di kedai-kedai buku tetapi cubalah tengok ya. Manalah tahu). Selain itu, boleh juga dapatkan dengan Muthiah - xpdcsolehah99@gmail.com. Ada sebuah sahaja lagi. 

Moga sahabat-sahabat semua sukses dalam apa jua perkara yang dilakukan. 
Moga ukhwah yang terjalin antara kita bersemi sampai syurga.

Okey. Masa untuk packing barang. Yosh!

Muthiah : Tidak mahu berputus asa, insya-ALLAH.
0 Responses