Catatan perjalanan

Assalammualaikum. Mulakan harimu dengan senyuman. Muthiah... senyum sokmo. Tanam diri dengan semangat waja. Meskipun ada perencanaan yang tidak berlangsung seperti yang dirancang... usaha lagi! Usah sekali-kali berputus asa. Buatlah yang terbaik selagi daya. ALLAH kan ada :)

Tiga hari tidak mengemaskini blog. Ehe...

Jumaat lepas, Muthiah ke Kuala Lumpur. Bertolak dari Stesen KTM Ipoh naik ETS jam 7.05 pagi. Tambang ETS pula ialah RM35.00. Balik pula, Muthiah menumpang kereta seorang teman yang pernah belajar bersama di Universiti Malaya. Muthiah sampai rumah dalam jam 10.00 malam. Terima kasih, Ustaz dan isteri.

Sabtunya pula... hajat di hati, hendak masuk pejabat. Mengganti masa kerja yang diambil pada Jumaatnya. Alih-alih, buat operasi rumah fasa satu. Kemudian, ke Pasar Besar Ipoh dan Mydin. Petangnya, buat kek coklat kukus pula. 



Alhamdulillah. Kek ini menjadi. Tidak melekat pada bekas. Rasa pun lembut. Cuma rasa coklatnya tidak menepati selera Muthiah (tetapi makan juga). Insya-ALLAH, nanti mahu cari serbuk koko yang lain, yeah!

Ahad... Perancangan hari ini berlangsung seperti yang direncana. Mahu hantar bekas (pinggan) jiran -> BERJAYA. Balas dengan mi goreng, keropok dan kek kukus. Sampai Mak Lela cakap, "Lain kali, Mak Lela bagi lima bekaslah. Boleh dapat banyak lagi." Hahaha....

Apa yang Muthiah merapu ni? Maaflah jika tidak ada sesuatu yang boleh dimanfaatkan dari blog Muthiah hari ini. Namun! Sekiranya dilihat dari sisi positif, insya-ALLAH ada manfaatnya. Antaranya...

Bertukar-tukar makanan dengan tetangga sedikit sebanyak dapat merapatkan ukhwah walau kita dan jiran tersebut tidaklah akrab pun.

Okey. Muthiah hendak masuk pejabat dulu. Caiyok!
Labels: | edit post
0 Responses