ALLAH dekat (al-BAqarah, 2:186)

Assalammualaikum. Bagaimana dengan hari-hari yang dilalui? Muthiah... Alhamdulillah. Sebenarnya, baru merombak jadual kerja. Manuskrip (novelet) yang Muthiah buat tempoh hari akan ditangguhkan dahulu (atas saranan suami). Ada perkara lain yang perlu Muthiah dahulukan. Awalnya, Muthiah punya pendapat sendiri. Namun setelah berbincang dan berbahas dengan suami, akhirnya... Muthiah memilih untuk mengikut saranannya.


Ehe. Buku baharu, Kawan Baru FB sudah berada di tangan Muthiah. Bagi sesiapa yang berminat untuk mendapatkannya, bolehlah e-mel Muthiah di xpdcsolehah99@gmail.com. Buat kawan-kawan yang tinggal di sekitar Ipoh, boleh beli by hand, jimat kos pos.

Okey. Doakan semua urusan dan perancangan ini dipermudahkan ALLAH ya. Selamat berpuasa bagi sahabat-sahabat yang berpuasa 6. Moga hidup, akhlak, bicara kita bertambah baik dari hari-hari sebelumnya.

Terjemahan ayat al-Quran pilihan hari ini....

"Dan apabila hamba-hamba-KU bertanya kepadamu (Muhammad) tentang AKU, maka sesungguhnya AKU dekat. AKU kabulkan permohonan orang yang berdoa apabila mereka berdoa kepada-KU. Hendaklah mereka memenuhi perintah-KU dan beriman kepada-KU, agar mereka memperoleh kebenaran." (al-Baqarah, 2:186)
  • Percaya! ALLAH itu dekat.
  • Yakin! ALLAH makbul doa hamba yang berdoa kepada-NYA.
  • Maka, hendaklah kita mentaati perintah-NYA serta beriman kepada ALLAH.
0 Responses