T______T (ii)

Assalammualaikum.

^______^

Senyum dulu... senyum lagi... tidak kiralah sama ada senyuman itu ikhlas dari lubuk hati... senyum kelat... atau senyum yang penuh dengan kepura-puraan. Senyum tetapi air mata mengalir laju pun tidak jadi masalah. Apa yang penting -> senyum dan senyum.

Jangan senyum sinis, sudah. Senyum sebegitu agak menyakitkan hati. Betul?

Hari ini, Muthiah berada di Sungai Petani, Kedah kerana mengikut suami yang berkursus di sini. Oleh sebab Muthiah lebih selesa menulis manuskrip di rumah, dekat Swiss-In ni, Muthiah mencoret hal-hal santai sahaja. Target Muthiah dalam 3 hari ini...

  1. Buat cerpen <- Entah bila hendak mula. Selalu tinggal niat sahaja T_T
  2. Kemaskini blog <- Alhamdulillah. Blog kembali hidup.
  3. Studi/ baca buku <- Ya, ALLAH. Permudahkan urusan itu. Hati kata (5% mahu, 95% tak nak).
  4. Edit draf manuskrip yang sudah siap dibuat <- Gambatte!

Hmm... ada sesuatu yang ingin Muthiah luahkan di sini sebenarnya... tetapi tidak tercoret. Ada sesuatu yang Muthiah pendam... hanya ALLAH yang tahu. Diari Muthiah yang tidak boleh bersuara pun tahu. Sudah juga Muthiah ceritakan pada suami... okey sekejap. Kemudian, apabila terkenang kembali peristiwa 28Jan2012 itu, Muthiah kembali trauma. Sedih... tidak mampu diungkap dengan kata-kata. Rasa marah, kecewa dan benci pada sesuatu yang tidak pernah Muthiah kenal atau tahu tentangnya. Pergilah, pergi. Pergilah jauh-jauh kisah itu jangan kembali.

NOKTAH! <- Jangan merapu banyak sangat! Hahaha....

^______^

(Entah apa-apa letak gambar sendiri :P Senyum ini senyum _______)

Senyum semula. Pernah merasainya? Sedih... kecewa... terkilan... putus asa... hilang percaya... bla bla bla?

^_______^

Senyum lagi. Jom... Jangan kita terlalu melayan rasa itu kerana ia bisa sahaja membinasakan diri sendiri. Sedih tidak apa. Menangis pun tidak apa. Muthiah sendiri, apabila berhati rawan, menangis di bahu suami. Mencoret di dalam diari dengan air mata merembes laju. Namun, biarlah berpada-pada. Nanti, jadi macam P. Ramlee dalam Ibu Mertuaku. Dikhuatiri... bukan setakat diri, jiwa dan hati pun terimpak rasa. Orang depan, belakang, kiri, kanan pun terasa sama.

Doakanlah... agar ingatan kita tentang sesuatu yang menyakitkan itu LUPUS terus dalam ingatan. Boleh? TIDAK! Kita tidak akan mampu meluputkannya dengan sekelip mata. Namun, MAAFKANLAH.

Percayalah, wahai teman. Kita tidak sekali-kali sendiri. ALLAH uji kerana ALLAH menyayangi. Mahu menguatkan hati kita.

Mode ~ Adakah aku berada dalam kondisi merapu macam semalam lagi? Ya! Jadi, maaf kerana membazirkan masa ^^

Muthiah : Oh, En. Suami. Jom jalan-jalan cari pasal! <3
Labels: | edit post
0 Responses