Sebelum Nafas Terhenti

Assalammualaikum. Jom, senyum ^_____________^ (Ditujukan kepada Si Pengembara)...

Agak lama Muthiah tidak mempromosi buku di sini. Jom... hari ini kita tengok novel NUR terbitan Alaf21. Alhamdulillah. Buku tulisan Kak Juriah Ishak yang berjudul Sebelum Nafas Terhenti ini sudah pun berada di pasaran. Jangan lupa untuk dapatkannya di kedai buku MPH, Popular, Pustaka Seri Intan, Syarikat Muda Osman dan kedai-kedai buku di tempat anda ^^

Sebelum Nafas Terhenti


Sinopsis :

Sukar menerima musibah jika tidak benar-benar beriman kepada TUHAN. Kehadiran Nurlisa, gadis tempang sebagai pembantu rumah, telah membawa sinar kepada Aldi yang merana akibat kematian isteri dan separuh lumpuh akibat kemalangan. Nurlisa telah menginsafkan Aldi tentang hakikat, harus redha menerima dugaan dan mengharapkan kekuasaan serta rahmat ALLAH dalam apa juga perkara. Mereka berpisah apabila Aldi yang telah sembuh menyambung pengajian ke luar negara.

Nilai murni yang menghiasi keperibadian Nurlisa telah menawan hati Aldi. Impiannya untuk menjadikan gadis itu sebagai suri hidup ditetang ayahnya. Harapannya hampir musnah. Sekembalinya dia dari luar negara, Nurlisa telah berhenti kerja.

Rahmat daripada ALLAH. Mereka bertemu kembali. Di saat ayah Aldi telah bersetuju untuk melestarikan impian hati Aldi menyatukan cintanya dengan Nurlisa, gadis itu pula disyaki menghidap kanser. Hati Aldi seolah-olah dicengkam oleh tangan yang tajam dan kejam. Impian di kalbu seperti tidak akan tercapai.

Akhirnya, dia pasrah...

Jangan lupa dapatkan novel ini pasaran. Insya-ALLAH, ada manfaat yang boleh diperolehi daripadanya =)

Muthiah : Senyum sampai ke telinga.
Labels: | edit post
0 Responses