Terima kasih daun keladi

Assalammualaikum, semua. Apa khabar? Muthiah... Alhamdulillah, baik-baik sahaja. Agak sibuk mengejar deadline sendiri. Doakan dapat setel sebelum Oktober, ya. Sebab... Muthiah hendak BERCUTI. Huhaha....

Hari ini, ingin menulis tentang apa? Idea agak kering. Hmm...

Satu perkongsian yang mungkin boleh dimanfaatkan bersama oleh para wanita di luar sana.

Jeng jeng jeng...

(bajet suspens)

Baru-baru ini, Muthiah ada membuat rawatan di Hospital Raja Permaisuri Bainun, Ipoh. Lebih tepat, Muthiah katakan yang Muthiah menjalani x-tray di sana. Aduh ^^

Mula-mula masuk ke bilik x-tray, semua jururawat adalah perempuan. Muthiah berasa lega. Iyalah. Muthiah TIDAK mahu berurusan dengan lelaki (kecuali dalam kondisi terdesak). Kemudian, Muthiah pun bertanya untuk mendapatkan kepastian, "Nanti, semua perempuan, bukan?"

Jawab salah seorang jururawat yang bertugas, "Oh, nanti. Doktor lelaki yang akan membuat x-tray ini."

Mata Muthiah membulat <- Hakikatnya tidak bulat pun.

Muthiah pun berkata, "Boleh saya minta doktor perempuan. Lagipun, suami tidak izinkan doktor lelaki."

Sengaja Muthiah menggunakan nama suami agar tidak banyak soal jawab yang perlu Muthiah depani <- Fakta lain : Suami memang tidak izinkan pun :)

Keputusannya????

Alhamdulillah. Jururawat dan doktor yang bertugas memberi respons yang baik atas permintaan Muthiah. Seorang jururawat (Muthiah kira jururawat senior)... bertungkus-lumus mencari doktor wanita. Begitu juga dengan jururawat-jururawat lainnya. Terima kasih daun keladi. Muthiah amat hargai usaha dan jasa baik kalian.

Apa yang ingin Muthiah sampaikan di sini...

  • Yuk, wanita. Jom kita berurusan dengan doktor perempuan. Seperti yang Muthiah nyatakan di atas... jika tidak darurat... hindarilah. Peliharalah anggota badan tersembunyi kita daripada ajnabi. Ehe. Aurat terjaga, martabat terpelihara. Fight, oh <- Cis, ini tidak berkait langsung. Muthiah ambil dari cerita Gokusen.
  • Percayalah. Bila mana kita mahu, ALLAH pasti beri dan tunjuk jalan bahkan mempermudahkannya.

OK. Jumpa lagi esok, jika dipanjangkan umur.

Setinggi-tinggi penghargaan Muthiah titipkan kepada Dr. Adi, Dr. Ruzita serta jururawat yang bertugas. Moga ALLAH memberkati.

Muthiah : Moga kita semua sihat dan ceria sentiasa. Fight, oh!!!
Labels: | edit post
0 Responses