Contest aku berpuisi : Ops

Assalammualaikum. Jom kita berpuisi. Tahniah Muthiah ucapkan kepada Azhan atas pengajuran pertandingan puisi ini. Sedikit sebanyak, Muthiah yang tidak mahir berpuisi ini boleh mencuba. Menang kalah soal yang kedua. Apa yang penting, kita semua ber-G-E-M-B-I-R-A^^

Ayuh, hayatikan puisi Muthiah ini...Puisi? Hahaha (Gelak sopan)

Ops



Ops
Aku tak pandai mencoret puisi
Namun ku mahu mengenal diri
Lantas ku gagahi untuk berlari

Ops
Aku tak bisa bermadah pujangga
Namun ku mahu meluah rasa
Lantas ku terus menggerak jari

Ops
Aku tak mampu berfikir lagi
Namun ku mahu masuk contest ini
Lantas ku buka mata, ku menaip di sini

Ops
Ku kira cukup sampai di sini
Aku melalut tidak henti-henti
Terima kasih daun keladi
Tuan penganjur yang mulia hati

Ops...

^_______^

Pengajaran :

  • Hendak seribu daya, tidak hendak seribu dalih.

Moga-moga puisi yang tidak seberapa ini diterima penganjur ....

Salam Ramadhan buat semua.

Muthiah : Moga sukses Azhan ^^
Labels: | edit post
8 Responses

  1. Terima kasih, Bayu Kenangan ^^


  2. ainhany Says:

    salam dik,

    Clap2:tepuk tangan tanda sokongan untuk permulaan). Tahniah dik, dah kira bijak tu berpuisi. memng layak masuk pertandingan...hihii...muga berjaya yer sayang...

    salam ramadan dan selamat beramal.


  3. Salam, Kak Ain.

    Ehe (sambil pipi perubahan kemerahan). Terima kasih atas sokongan yang diberikan. Suka suka suka... Marilah... kita sama-sama memeriahkan lagi Contest aku berpuisi ini.

    Salam Ramadhan buat Akak juga ^^

    Terima kasih ..


  4. salam kak, hehe.sempoi gitu puisi ni.hehe

    ttg tag tu akak pilih 3 orang, tapi xpalah, syarat tak ketat pun..dah sudi masuk pun sangat dihargai =)

    salam ramadhan jua akak =)


  5. Salam, Azhan.

    OK. Perhargaan diterima dengan rasa terharu.

    Moga sukses.


  6. salam alaik..

    saya turut join contest puisi ni...jom ke blog saya..

    saya follow sini..^^


  7. Waalaikumussalam, Dayah.

    Selamat maju jaya ;)