Ultraman Cosmo ~

Assalammualaikum. Apa khabar, semua? Huhu... Hari ini, terlewat pula kemaskini blog. Bukan apa, dua tiga hari ini... Muthiah agak sibuk pula. Kelam-kabut pun ada. Haha...

Macam mana dengan hujung minggu sahabat-sahabat sekalian? Ehe...

Buat apa? - Bermanfaat atau sebaliknya?
Ke mana? - Dengan siapa?
Bersuka-ria atau bermuram durja? - Apa yang telah membungakan hati kita?

Sebenarnya, ada satu pengiktibaran yang hendak Muthiah kongsikan dengan semua tetapi... ada beberapa perkara yang perlu Muthiah setelkan dahulu. Jadi, hari ini... Muthiah berkongsi tentang satu lagi ayat kegemaran Muthiah.

Dari surah Al-Maidah ayat 118 yang bermaksud, "Jika ENGKAU menyeksa mereka, maka sesungguhnya mereka adalah hamba-hamba-MU, dan jika ENGKAU mengampuni mereka, maka sesungguhnya ENGKAU-lah Yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana."

Kenapa Muthiah sukakan ayat ini? Sebab... entahlah tetapi memang Muthiah suka membacanya berulang kali.

Mungkin dek rasa diri terlalu banyak berbuat dosa... Dosa nyata dan tersembunyi. Dalam sedar atau tidak. Terlalu banyak. Iyalah. Sebagai manusia biasa, terlalu banyak khilaf yang Muthiah lakukan.

Ayuh... ayuh kita berkoreksi diri. Takut... dosa yang kita buat sudah sampai menenggelamkan kita. Kita yang hampir lemas masih tidak sedar-sedar lagi. Tidak ada siapa pula yang mahu menghulurkan tangan, menyelamatkan.

OK. Selamat bermuhasabah ;)

Kuliah hari ini : Gelaran haji dan hajah.


Muthiah : Mode ~ Holiday for 10 days. Ehe...
Labels: | edit post
0 Responses