Mahalnya...

Assalammualaikum. Apa khabar? Mulakan harimu dengan senyuman. Berlapang dadalah dengan sesuatu yang menyakitkan. Boleh?? Muthiah... hmmm... entahlah. Bisa mengajak kepada kebaikan namun kadang-kadang, diri sendiri tidak cukup kuat untuk melupakan segala sesuatu yang telah menghiris perasaan. Apapun, insya-ALLAH. Muthiah akan terus berusaha menjadi lebih baik dari hari semalam.

Firman ALLAH dalam surah As-Saff ayat 2 dan 3 yang bermaksud, "Wahai orang-orang yang beriman, kenapakah kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan? Amat besar kebencian di sisi ALLAH bilamana kamu mengatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan."

Jom jawab soalan, kemudian renungkan bersama (Sila bulatkan jawapan anda) :

1- Pernah makan di luar/ kedai? (Ya/ Tidak)

2- Tahap kebersihan kedai yang dipilih? (A/ B/ C/ D) - A adalah paling baik dan D tercorot.

3- Harga makanan? (Murah/ Sederhana/ Berpatutan/ Mahal/ Mahal macam bedil).

4- Kepuasan makanan yang disediakan? (Sedap/ Biasa sahaja tetapi masih berbaloi/ Biasa-biasa tetapi masih boleh dimakan licin/ Tidak sedap langsung).

Hmmm... Muthiah... kalau rasa tidak kena (harga makanan terlalu mahal contohnya)... Muthiah tidak complaint banyak. Iyalah. Mungkin rezeki Muthiah. Namun, itulah kali pertama dan terakhir Muthiah menjejakkan kaki ke kedai makan itu. Sebagai pengguna, kita punya hak dan kitalah yang membuat pilihan.

Baiklah. Di sini, Muthiah kongsi tempat makan yang pernah Muthiah kunjungi dan Muthiah boleh suggest kepada kawan-kawan semua. Harganya berpatutan dan makanan yang dijual, boleh tahan (Kalau Muthiah ~ menepati citarasa).

Lokasi : Batu 6, Kuala Terengganu. Bersebelahan dengan stesen minyak. Ada jual nasi lemak/ dagang/ kerabu/ minyak dan lain-lain.

Lokasi : Berdekatan dengan bandar Kemaman. Betul-betul di hadapan stesen minyak Shell rasanya. Tandasnya bersih.

Lokasi : Sebelah 7-Eleven, Kelana Jaya - Dekat dengan SRK Kelana Jaya.

Baiklah. Selamat menjamu selera. Jangan lupa hak kita sebagai pembeli dan pengguna ;)


Muthiah : Sayang pada yang sayang...

Labels: | edit post
0 Responses