Kenalpasti siapa unfriend kita di Facebook

Assalammualaikum. Apa khabar, semua? Muthiah... Baru hendak memanaskan 'enjin' setelah bercuti lama. Gear pun belum masuk lagi. Insya-ALLAH, esok akan mula menyambung manuskrip yang terhenti agak lama gara-gara bercuti sampai tidak hengat dunia... 'berkursus' di Sungai Petani -> Ehe. Tang berkursus ini, insya-ALLAH, ada satu hasil yang Muthiah berjaya keluarkan. Siap satu cerpen. Jeng jeng jeng, Alhamdulillah. Kemudian, cuti Maulidur Rasul. Hero-hero datang dari Sekolah Alam Shah. Maka, TER'sambung' cuti lagi.

Baik. Oleh sebab otak Muthiah masih bercuti, hari ini... Muthiah ingin berkongsi sesuatu yang santai tetapi mungkin banyak yang berminat hendak tahu.

Lalalala ^______^

Bagaimana hendak mengenalpasti friend yang unfriend kita di Facebook?

Bagi yang sudah tahu... boleh baca entri lain Muthiah. Ehe ^___^

1) Mula-mula, pastikan anda sudah guna Mozilla Firefox. Jika tidak ada, usah sedih. Usahlah berhiba. Download dulu link Mozilla Firefox ini.

2) Kemudian, kita berlalu ke link Unfriend Finder pula. Namun sebelum itu, apakah yang kita dapat jika sudah download Unfriend Finder ini?

a) Kita akan tahu siapa yang unfriend kita.
b) Kita akan tahu siapa yang deactived daripada Facebook.
c) Kita akan tahu siapa yang ignore kita untuk menjadi kawan di Facebook.
d) Kita akan tahu siapa yang accept kita menjadi kawan di Facebook.

Motif??? - Bergantung pada diri sendiri. Tanya sama pokok, apa sebab goncang... Ia boleh memberi kesan yang positif mahupun negatif. Bagaimana? Tanya sama hati, apa sebab ____...

Okey, berbalik kepada tajuk asal item kedua -> Download Unfriend Finder.


3) Seterusnya, ikuti langkah yang dinyatakan di link yang Muthiah berikan di atas dan hasilnya, seperti yang Muthiah dapat lihat di Facebook Muthiah.


Selamat mencuba dan jika merasakan perkongsian ini hanya membuang masa, abaikan sahaja ^___^ Maaf jika Muthiah TER'ambil' masa kawan-kawan dengan sengaja ;)
Labels: | edit post