Yeay. Aku Muthiah....

 Assalammualaikum dan salam sejahtera. 


Ni ha. Gambar masa mula-mula aktif berblog.

Masih ingat dengan Siti Muthiah? 💓💓💓

Agak aktif di blog sekitar tahun 2008. Jadi, adalah kawan blogger dan kawan maya sesikit. Muthiah menulis untuk belajar menulis. Menulis untuk mencari rentak penulisan. Waktu tu duduk Perak. Tengah nak berjinak-jinak dalam dunia penulisan. Nak jadi novelis. Agak 'lone ranger'. Dunia Muthiah ketika itu adalah rumah dan suami. Baru kahwin kan... Suami pulak keluar pagi balik malam. Jadi, aktiflah meluah rasa hati di sini. Nak marah, tak reti. Nak bercerita, ada juga yang tak terungkap. Sahabat pulak duduk jauh. Pun begitu, gunung berapi pernahlah meletup sekali dua. Haha...

Bila pindah WP, aktif pula dengan alumni... buku sendiri pun dah mula ada di pasaran. Jadi, mula aktif dengan aktiviti penulisan. Kawan depan mata pun makin banyak. Akhirnya... blog jadi makin sepi. Hmm... inilah manusia. Hargai sesuatu bila tiada apa-apa. Dah punya banyak benda, mulalah melupakan. Okay. SENTAP. Stop merapu.

Beberapa hari sudah... ada orang pesan, tulislah walau sedikit. Tulis aja. 

Sebenarnya, tak tahu nak tulis apa. Sis cuba ya. Tulis apa sahaja. Sampaikan walau satu ayat (kebaikan). Mana tahu. Ungkapan yang kita rasa kecil itu amat besar di sisi Allah.

Moga Allah merahmati kita semua. 

Salam kenal. Salam ukhuwah. Salam sayang.

Muthiah: Orang lain dah ber tik tok. Kau main blog lagi? Haha...

0 Responses